Logo Kinesico
Kinesico Charlotte Cloetens Kinesico Charlotte Cloetens

ALGEMENE KINESITHERPIE algemene kinesitherapie

Binnen de algemene kinesitherapie behandelen we zowel alledaagse blessures aan het bewegingsstelsel als postoperatieve aandoeningen.

Ons doel is om uw natuurlijk herstel te bevorderen en om geleidelijk uw gewenste niveau van functioneren en bewegen te hervatten.

U kan bij kinesico terecht voor een sportblessure of voor het verbeteren van uw sportprestaties. Sporten vraagt veel van ons lichaam, meer dan ons dagelijks leven. Daarom is het belangrijk dat er zowel preventief als curatief aan het bewegingsstelsel wordt gewerkt zodat uw lichaam deze inspanning kan verdragen.

Er zijn verschillende aandoeningen waarbij algemene kinesitherapie noodzakelijk is:

• Postoperatieve aandoeningen: kruisbandreconstructie, prothese…
  • Fractuur (breuk)
  • Overbelastingsletsel
  • Capsuloligamentair letsel
  • Peesproblemen
  • Spierletsels

Onze behandelingen worden volledig afgestemd op de individuele behoeften van elke patiënt. Voordat we aan de therapie beginnen, voeren we altijd een grondig onderzoek uit. Dit stelt ons in staat om een gepersonaliseerd behandelplan op te stellen.

Onze behandelingen omvatten een combinatie van mobilisaties, weke delen technieken, harmonics, stretching en diepe dwarse fricties. Deze manuele technieken worden vaak aangevuld met specifieke oefentherapie.

Onze oefentherapie is gericht op zowel analytische als functionele training, die specifiek wordt aangepast aan uw individuele behoeften op het gebied van functioneren, werk en sport. Op deze manier streven we ernaar om u optimaal te ondersteunen bij uw herstel en het behalen van uw persoonlijke doelen.

Kinesico algemene kinesitherapie